Денят с най-големи стокообороти в света, или китайския „Ден на самотните сърца“

Днес в Китай е Денят на самотните сърца (Сингълс Дей, Singles’ Day). Това е празник за хората, които са необвързани, доста известен сред младежта в страната. Но през последните години той не се свързва с това, а стана известен по целия свят с това, че успя да генерира огромни онлайн продажби благодарение на сайтовете на китайския търговец-гигант Alibaba.

Към средата на деня, Alibaba успя да засенчи рекорда си за продажби от 2014 г. Към 13 часа китайско време Alibaba натрупа брутен стокооборот от повече от 9.3 милиард долара, колкото бяха реализираните продажби през изминалата година. Това е в пъти повече от стойностите, постигани в САЩ през Черния петък и през Кибер понеделника, двата дни с най-големи обороти в магазинната мрежа и онлайн (това са дните преди и след американския Ден на благодарността). За сравнение, през 2014 г. на Кибер понеделника бяха продадени стоки за около 2 млрд. долара, което е около 4.5 пъти по-малко от днешния ден в Kитай. Към 16:30 часа оборотът вече нарастна на близо 11 млрд. долара.

Китай, празник, самотни хора, промоции, Алибаба

Компанията отбелязва празника с пищно тържество в центъра на Китай, на което могат да се видят много световни звезди и табла, показващи на живо статистика за продажбите, започнали точно в полунощ. Само за първите 8 минути на тазгодишната разпродажба Alibaba успя да генерира повече от 1 милиард продажби, за което миналата година бяха нужни 17 минути.

Празникът, всъщност, се чества отскоро и се отбелязва всяка година на 11 ноември. Числото 11 символизира самотните мъже и цени. Отбелязването му беше инициирано именно от Джак Ма и Alibaba през 2009 г.